Snabbt, Enkelt & Smart
Det skall vara enkelt och smidigt att vara kund hos en mobiloperatör. Som kund hos KviQ så behöver du aldrig tänka på om du betalar mer än vad du behöver göra eller om priset är högre eller lägre än hos våra konkurrenter. Vi på KviQ kommer nämligen alltid se till att du har just det abonnemanget som du utnyttjar på bästa sätt och vi har alltid prisgaranti på alla våra mobilabonnemang. Hos oss så slipper du helt enkelt att lägga ner en massa tid på att jämföra priser eller ta reda på din förbrukning är varje månad.
KviQ det smarta valet
Frågor & Svar
Vilket nät använder KviQ?
KviQ använder sig av TELE2s driftsäkra nät och kan därför leverera täckning på både GSM, 3G, 4G och det kommande 5G nätet. Hos KviQ har du precis samma funktionalitet som TELE2s egna kunder. Vi kan därför garantera täckning i hela Sverige.
Vad innebär KviQs täckningsgaranti?
KviQs täckningsgaranti innebär att vi alltid kan garantera täckning i Sverige. Där du bor. TELE2s nät täcker 99.9% av Sveriges befolkning skulle du då inte ha täckning med KviQ så får du fritt flytta ut ditt nummer igen och pengarna tillbaka.
Hur byter jag till KviQ?
När du beställer ett abonnemang hos KviQ så gör vi nummerflytten åt dig om du vill behålla ditt gamla telefonnummer. Du som kund ska inte behöva göra något själv. Det ska vara enkelt att vara kund hos KviQ!
Har KviQ en kundtjänst som man kan ringa till?
KviQ är ett lågprisvarumärke inom mobiltelefoni och bredband. Många av våra konkurrenter har inte en kundtjänst. KviQ har valt att vara det smarta alternativet för våra kunder. Hos KviQ så får du helt enkelt mer för pengarna. 042-4572002
Är KviQ Sveriges billigaste mobiloperatör?
Ja, Vi kan med säkerhet säga att KviQ har Sveriges billigaste mobilabonnemang. KviQ har dessutom en prisgaranti på alla sina abonnemang. Det innebär att om du i framtiden skulle bli erbjuden ett lägre pris av någon annan så matchar vi det priset. Som kund hos KviQ så är du alltid garanterad marknadens lägsta pris.
Vad gör jag om jag har bindningstid kvar hos min nuvarande operatör men jag vill byta till KviQ?
När vi försöker flytta ett mobilabonnemang med bindningstid så blir vi underrättade om detta av ditt befintliga bolag. Då kommer vi kontakta dig för att titta på en lösning. Vi kan tillexempel schemalägga nummerflytten i upp till 6 månader fram. Vill du istället flytta in ditt nummer till KviQ direkt så får du 3 gratis månader av KviQ som en kompensation för kostnaden av ditt tidigare avtal. Det är enkelt, smidigt och smart att byta till KviQ.
Hur fungerar KviQ utomlands?
Inom EU & EES så kan du använda KviQ precis som du använder ditt abonnemang hemma i Sverige. Om du befinner dig utanför EU så har KviQ etablerade samarbeten med nät och täckning även utomlands. Utanför EU så gäller den internationella prislistan för Samtal, sms, mms och surf.
Hur kommer jag i kontakt med kundservice?
Skriv till på kundservice@kviq.se eller ringa på 042-4572002 vardagar mellan 10:00-16:00