top of page
1 (kopia).png

Kontakta oss

Om du har några frågor om våra abonnemang, allmänna villkor eller någon annan fråga är du varmt välkommen att kontakta oss. Antingen direkt på hemsidan via formuläret eller via telefon eller email. Telefonkön till kundtjänst är sällan längre än cirka 10 minuter och vi besvarar vanligtvis  email inom cirka 24 timmar.

Email

Telefon

042-457 20 02

Öppettider

Mån - Fre

Lördag

Söndag

10:00  – 16:00

Stängt

Stängt

Sociala Medier

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • KviQ Företag
  • KviQ Nyheter

Tack för ditt meddelande!

  • Vilket nät använder KviQ?
    KviQ använder sig av TELE2s driftsäkra nät som täcker 90% av Sveriges yta och 99,9% av Sveriges befolkning. Vi kan därför leverera täckning på både GSM, 3G, 4G och det kommande 5G nätet. Hos KviQ har du precis samma funktionalitet som TELE2s egna kunder. Vi kan därför garantera täckning i hela Sverige.
  • Vad innebär KviQs täckningsgaranti?
    KviQs täckningsgaranti innebär att vi alltid kan garantera täckning i Sverige. Där du bor. TELE2s nät täcker 99.9% av Sveriges befolkning skulle du då inte ha täckning med KviQ så får du fritt flytta ut ditt nummer igen och pengarna tillbaka.
  • Hur byter jag till KviQ?
    När du beställer ett abonnemang hos KviQ så gör vi nummerflytten åt dig om du vill behålla ditt gamla telefonnummer. Du som kund ska inte behöva göra något själv. Det ska vara enkelt att vara kund hos KviQ!
  • Har KviQ en kundtjänst som man kan ringa till?
    KviQ är ett lågprisvarumärke inom mobiltelefoni och bredband. Många av våra konkurrenter har inte en kundtjänst. KviQ har valt att vara det smarta alternativet för våra kunder. Hos KviQ så får du helt enkelt mer för pengarna. Vår kundtjänst har öppet mellan 10:00-16:00, mån - fre och lunchstängt mellan 12:00-13:00. Du kan antingen mejla oss på kundservice@kviq.se eller ringa oss på 042-457 20 02.
  • Är KviQ Sveriges billigaste mobiloperatör?
    Ja, Vi kan med säkerhet säga att KviQ har Sveriges billigaste mobilabonnemang. KviQ har dessutom en prisgaranti på alla sina abonnemang. Det innebär att om du i framtiden skulle hitta ett lägre pris hos någon annan operatör så matchar vi det priset. Som kund hos KviQ så är du alltid garanterad marknadens lägsta pris. Vår prisgaranti gäller endast på standardpriser och går inte att nyttja mot ett rabatterat pris. Exempelvis så går det inte att nyttja vår prisgaranti mot ett pris du fått på grund av rabatten "Halva priset i tre månader", om du har får en rabatt när du byter in din gamla enhet eller liknande rabatter.
  • Vad gör jag om jag har bindningstid kvar hos min nuvarande operatör men jag vill byta till KviQ?
    När vi försöker flytta ett mobilabonnemang med bindningstid så blir vi underrättade om detta av ditt befintliga bolag. Då kommer vi kontakta dig för att titta på en lösning. Vi kan tillexempel schemalägga nummerflytten i upp till 6 månader fram. Vill du istället flytta in ditt nummer till KviQ direkt så får du 3 gratis månader av KviQ som en kompensation för kostnaden av ditt tidigare avtal. Det är enkelt, smidigt och smart att byta till KviQ.
  • Hur fungerar KviQ utomlands?
    Inom EU & EES så kan du använda KviQ precis som du använder ditt abonnemang hemma i Sverige. Om du befinner dig utanför EU så har KviQ etablerade samarbeten med nät och täckning även utomlands. Utanför EU så gäller den internationella prislistan för Samtal, sms, mms och surf.
bottom of page